Interesanti fakti par maizi

Kombains 9 sekundēs var ievākt kviešu daudzumu, ar kuru pietiktu 70 maizes kukuļiem.

Maizes laušana ir vispārpieņemts  miera un izlīguma žests.

Maize ir vienīgais pārtikas produkts, ko ēd visā pasaulē un godā visu reliģiju pārstāvji.

Sens ticējums vēsta, ka tam, kas apēd pēdējo maizes gabalu, jānobučo cepējs.

Mērfija likums paredz, ka sviestmaize vienmēr kritīs ar sviestu uz leju.

Sens ticējums vēsta: maize, kas uz galda novietota „kājām gaisā”, nes nelaimi.

Sens ticējums vēsta: ieliekot mazuļa šūpulī maizes riku, slimības turēsies pa gabalu.

Desmit iemesli, kāpēc rudzu maize ir laba veselībai.

  • Rudzu maize vairāk nekā par 90% sastāv no rudzu miltiem. Kāpēc rudzu maize ir laba veselībai?
  •  
  • Rudzu maizē, it īpaši pilngraudu, ir daudz veselībai nozīmīgu uzturvielu, kuras nav atrodamas citos pārtikas produktos.
  •  
  • Rudzu maize ir diētisks produkts sirdij. Tā satur šķiedrvielas, kuras palīdz izvadīt lieko holesterīnu un samazina sirds - asinsvadu slimību rašanās risku.
  •  
  • No rudzu maizes mēs iegūstam daudz šķiedrvielu, kuras veicina gremošanu un novērš aizcietējumus.
  •  
  • Diētiskās šķiedras sasaista kaitīgās vielas barošanas traktā, izvada tās no organisma un samazina risku saslimt ar resnās zarnas vēzi.
  •  
  • Rudzu maize ir "lēno" ogļhidrātu avots. Tas nozīmē, ka, lietojot uzturā rudzu maizi, glikozes līmenis asinīs nostabilizējas uz ilgu laika periodu. Rudzu maize, kuras sastāvā nav cukura, ir vislabākais veids, kā diabēta slimniekiem uzturēt normālu glikozes līmeni asinīs.
  •  
  • Lēnām absorbējoši ogļhidrāti rada sāta sajūtu uz ilgu laiku, un, tādējādi, palīdz samazināt ķermeņa svaru. Rudzu maizi bez cukura ir ieteicams lietot uzturā II tipa cukura diabēta slimniekiem.
  •  
  • Rudzu maize ir piepildīta ar vērtīgiem augu proteīniem, kas ir svarīgi vielmaiņu regulējoši fermenti.
  •  
  • Rudzu maize satur taukskābes, kas ir nepieciešamas, lai organismā veiksmīgi uzsūktos taukos šķīstošie vitamīni A, D un E, kuri atbild par kaulu, zobu, matu, ādas un asinsvadu veselību.
  •  
  • E vitamīns ir spēcīgs antioksidants, kas aizsargā organismu no brīvajiem radikāļiem un palīdz novērst nelabdabīgu audzēju veidošanos.
  •  
  • Pilngraudu rudzu maize ir ūdenī šķīstošs B grupas vitamīnu avots. Šie vitamīni ir ļoti svarīgi nervu sistēmas un ādas veselībai.
  •  
  • Rudzu maize satur lielu daudzumu minerālvielu, kas ir būtiskas organisma vielmaiņai. Tādējādi, tā ietekmē mūsu nervu sistēmu, muskuļu, kaulu un sirds un asinsvadu sistēmu, palīdz saglabāt imunitāti. Rudzu maize ir fosfora, magnija, cinka, selēna, kalcija, kālija un dzelzs avots.  Rudzu maizē esošais dzelzs ir nepieciešams asinsradei pat vairāk nekā liellopa fileja.